Onderzoeken naar het leerpotentieel van een kind/jongere gaan meer en meer een onderdeel uitmaken van bestaande testmethoden. Dit vergt een nieuwe manier van testen, namelijk testen om het potentieel (=dynamisch) van een kind in beeld te krijgen, in tegenstelling tot ‘wat kan een kind nu?’ (=statisch).
Bij deze testen wordt ieder kind individueel bekeken op zijn leerbaarheid. Leerbaarheid is dan met name de mate waarin een leerling profijt weet te trekken uit leerervaringen. Een test naar wat een kind/jongere zou kunnen! Dit pleidooi voor onderzoek naar leerpotentieel is gebaseerd op het concept ‘Zone van de naaste Ontwikkeling’, waarbij men werkt met taken die een probleemkarakter hebben. Onder leerpotentieel verstaan we dan de mate van de transfer van het geleerde uit de trainingsfase in de posttest en de hoeveelheid hulp die wordt geboden tijdens deze trainingsfase.
Interesse? Meer informatie via de traject-coördinator of download de flyer HIER
In de regel blijkt er een steeds grotere behoefte te ontstaan om elkaar ontmoeten, aan sociaal contact op een ontmoetingsplek zonder verplichtingen. Een vrijblijvende, ongedwongen manier leeftijdsgenoten ontmoeten en samen te ontspannen. Meer informatie: website xperience 2gether of via stiekmtrots
Een club, ontmoetingsplek voor jongeren van 16 - 26 jaar. In ontwikkeling ...
Creëer meer rust en plezier in je leven
Droom jij van meer rust en plezier in je leven? Pieker je veel en loop je steeds rondjes op dezelfde rotonde in je hoofd. Je hebt al van alles geprobeerd, maar je hebt het gevoel dat je niet verder komt. Je wordt behoorlijk moe van jezelf. Je hebt gedoe met je partner of met je kind of met collega’s op je werk en je relaties lopen niet, zoals jij het graag wilt. Herken jij je hierin? Ben je toe aan een verandering? Dan is een kort traject NLP systemisch coaching wellicht iets voor jou! Lees verder...